Hölkkä Walking - Hölkkä Oy
Walking Training by Hölkkä

Kävely on tehokas liikuntamuoto, joka sopii kaikille huippu-urheilijoista ikääntyneisiin

Istuvan elämäntyylin myötä moni on unohtanut, miten kävellä oikeaoppisesti. Ylävartalo jäykkänä ja huonossa ryhdissä köpöttely on yleinen ongelma, joka kuormittaa ala- ja ylävartalon niveliä ja voi aiheuttaa myös selkäkipuja.

Treeniliiviä käyttämällä käsien liikuttaminen tehostuu ja liikeradat paranevat. Treeniliivi aktivoi tehokkaasti myös keskivartalon lihaksia ja vahvistaa täten hyvää ja ryhdikästä kävelyasentoa. Lihasten aktivoituessa koko kehon yhtenäinen liikevirtaus vahvistuu, vauhti kasvaa, syke nousee ja energiankulutus tehostuu aivan eri tavalla kuin normaalissa kävelyssä. Kävely sopii kaikille liikkujille iästä ja lähtötasosta riippumatta ja kävelyn tehokkuutta voidaan parantaa huomattavasti treeniliivin avulla.

Treeniliivillä kävelyharjoittelussa alkuun päästäksesi keskity liikkeeseen ja asentoon:

  • Olkapäät alhaalla, rintakehä auki ja keskivartalossa hyvä tuki (vedä napaa kohti selkärankaa)
  • Vartalon paino lantion päällä
  • Kädet max 90 asteen kulmassa, mahdollisimman lähellä vartaloa
  • Käsien liike lähtee olkanivelestä ja suuntautuu suoraan eteen ja taakse
  • Kädet ja jalat liikkuvat rytmikkäästi vuorotahtiin, kuin hiihtäessä (rytmitä liikettä käsillä -> jalat seuraavat ”perässä”)
  • Hartia ja lantio kiertyvät luonnollisesti vastakkaisiin suuntiin
  • Askel rullaa pehmeästi kantapään kautta aina varvastyöntöön asti

Video:

Näin tehostat kävelyä käsien asennolla ja liikettä rytmittämällä.

Juokseminen on nyt koko vartalon harjoitus­muoto

Treeniliivin avulla juokseminen muuttuu koko koko kehon harjoitusmuodoksi. Aktiivisessa juoksussa koko vartalo työskentelee ja jokainen käden heilahdus lähtee vartalon keskilinjasta. Treeniliivi tehostaa rytmiä ja aktivoi koko vartalon lihaksistoa.

Tutustu ja opi lisää

Running Training by Hölkkä

Harjoita useaa fyysisen kunnon osa-aluetta

Power-treenin avulla pystyt kehittämään lihaskuntoa, kehonhallintaa, tasapainoa, koordinaatiota, liikkuvuutta ja kestävyyttä.

Tutustu ja opi lisää

Power Training by Hölkkä

Ylävartalo kipujen ja kuntou­tuksen kulmakivi

Fysioterapeutit pitävät treeniliiviä hyvänä kuntoutusvälineenä. Säännöllinen treeniliivin käyttäminen myös ennaltaehkäisee ja hoitaa niska-hartiajumeja.

Tutustu ja opi lisää

Fysio Training by Hölkkä

Nosta sykkeesi ja kehitä kuntoa

Cardio on kuntoliikuntamuoto, joka kehittää peruskestävyyttä, parantaa hapenottokykyä ja vahvistaa verenkiertoelimistön toimintaa.

Tutustu ja opi lisää

Cardio Training by Hölkkä
Valikko