Hölkkä Running - Hölkkä Oy
Running Training by Hölkkä

Kädet tuovat juoksuun voimaa sekä hyvää rytmiä

Monet juoksijat pitävät käsiään väärässä asennossa juoksun aikana tai käsien liikkeet ovat vajaita tai ylikorostuvia. Käsien liikkeet saattavat myös suuntautua liialti vartalosta ulospäin tai kääntyvät liialti sisään päin. Tyypillistä on, että käsiä ei pidetä oikeassa kulmassa, käsiä ei nosteta riittävän korkealle etuasennossa tai taakse työnnettynä kädet jäävät liian ylös tai suoristuvat liialti. Käsien vähäinen käyttö tai väärä asento vaikuttavat juoksun tehokkuuteen, rytmitykseen ja juoksuasentoon. Treeniliivin avulla käsien liikuttaminen tehostuu ja liikeradat paranevat. Treeniliivi aktivoi tehokkaasti ylä- ja keskivartalon sekä käsien lihaksia, vahvistaen täten hyvää ja ryhdikästä juoksuasentoa.

Treeniliivillä juoksuharjoittelussa alkuun päästäksesi keskity seuraaviin asentoihin ja liikkeisiin:

  • Kädet ja jalat liikkuvat rytmikkäästi vuorotahtiin, kuin hiihtäessä (pidä askelpituus lyhyenä ja tahti ripeänä)
  • Vahvista käsien liikerataa liikuttamalla kyynärpäitä suoraan eteen- ja taaksepäin, pidä käsivarret 90 asteen kulmassa
  • Ala-asennossa kämmenen tulee pysähtyä lonkkalinjaan
  • Huomaat, että jalkatyöskentely tehostuu automaattisesti mitä tehokkaammin käytät käsiäsi

Pyri pitämään liikkeet rentoina ja tehokkaina, älä jännitä lihaksia turhaan.

Itsenäiseen harjoitteluun: Hölkkä-treeniliivit
Ohjattua ulkoliikuntaa: Ulkoliikuntatuntien kalenterit

Kävelystä teho­­kävelyksi

Ylävartalo jäykkänä köpöttely on yleinen ongelma kuormittaen niveliä ja aiheuttaen selkäkipuja. Treeniliivi aktivoi tehokkaasti keskivartalon lihaksia tehostaen kävelyä.

Tutustu ja opi lisää

Walking Training by Hölkkä

Harjoita useaa fyysisen kunnon osa-aluetta

Power-treenin avulla pystyt kehittämään lihaskuntoa, kehonhallintaa, tasapainoa, koordinaatiota, liikkuvuutta ja kestävyyttä.

Tutustu ja opi lisää

Power Training by Hölkkä

Ylävartalo kipujen ja kuntou­tuksen kulmakivi

Fysioterapeutit pitävät treeniliiviä hyvänä kuntoutusvälineenä. Säännöllinen treeniliivin käyttäminen myös ennaltaehkäisee ja hoitaa niska-hartiajumeja.

Tutustu ja opi lisää

Fysio Training by Hölkkä

Nosta sykkeesi ja kehitä kuntoa

Cardio on kuntoliikuntamuoto, joka kehittää peruskestävyyttä, parantaa hapenottokykyä ja vahvistaa verenkiertoelimistön toimintaa.

Tutustu ja opi lisää

Cardio Training by Hölkkä
Valikko