Running Training by Hölkkä

Treeniliivillä saat juoksuun voimaa sekä hyvää rytmiä

Monet juoksijat pitävät käsiään väärässä asennossa juoksun aikana tai käsien liikkeet ovat vajaita tai ylikorostuvia. Käsien liikkeet saattavat myös suuntautua liialti vartalosta ulospäin tai kääntyvät liialti sisään päin. Tyypillistä on, että käsiä ei pidetä oikeassa kulmassa, käsiä ei nosteta riittävän korkealle etuasennossa tai taakse työnnettynä kädet jäävät liian ylös tai suoristuvat liialti. Käsien vähäinen käyttö tai väärä asento vaikuttavat juoksun tehokkuuteen, rytmitykseen ja juoksuasentoon.

Keskivartalo hallintaan ja kädet käyttöön

Treeniliivin avulla käsiesi liikuttaminen tehostuu ja liikeradat paranevat. Liivi ohjaa sinua ryhdikkääseen asentoon ja vastuskuminauhoilla aktivoit erityisen tehokkaasti (jopa +60%) keskivartalosi isoja lihaksia. Keskivartalon hallinta on juoksussa ensisijaisen tärkeää. Vasta sen myötä, kun kehosi keskiosat ovat hallinnassa, voit paremmin hallita myös käsien ja jalkojesi liikkeitä.

Treeniliivillä juoksuharjoittelussa alkuun päästäksesi keskity seuraaviin asentoihin ja liikkeisiin:

  • Olkapäät alhaalla, katse eteenpäin ja keskivartalossa hyvä tuki (lantio ylös)
  • Kädet liikkuvat läheltä vartaloa 90 asteen kulmassa ja rytmittävät juoksua
  • Suuntaa käsien liike eteenpäin, ei sivuille
  • Ala-asennossa kämmenen tulee pysähtyä lonkkalinjaan
  • Pidä liikkeet rentoina ja tehokkaina, älä jännitä lihaksia turhaan

Tilaa Treeniliivi

Kävelystä teho­­kävelyksi

Ylävartalo jäykkänä köpöttely on yleinen ongelma kuormittaen niveliä ja aiheuttaen selkäkipuja. Treeniliivi aktivoi tehokkaasti keskivartalon lihaksia tehostaen kävelyä.

Tutustu ja opi lisää

Walking Training by Hölkkä

Harjoita useaa fyysisen kunnon osa-aluetta

Power-treenin avulla pystyt kehittämään lihaskuntoa, kehonhallintaa, tasapainoa, koordinaatiota, liikkuvuutta ja kestävyyttä.

Tutustu ja opi lisää

Power Training by Hölkkä

Ylävartalo kipujen ja kuntou­tuksen kulmakivi

Fysioterapeutit pitävät treeniliiviä hyvänä kuntoutusvälineenä. Säännöllinen treeniliivin käyttäminen myös ennaltaehkäisee ja hoitaa niska-hartiajumeja.

Tutustu ja opi lisää

Fysio Training by Hölkkä

Nosta sykkeesi ja kehitä kuntoa

Cardio on kuntoliikuntamuoto, joka kehittää peruskestävyyttä, parantaa hapenottokykyä ja vahvistaa verenkiertoelimistön toimintaa.

Tutustu ja opi lisää

Cardio Training by Hölkkä