Hölkkä-liivi vahvistaa ylävartalosi lihaskuntoa ja liikkuvuutta ja vähentää niskasi kuormitusta ja kireystiloja.

Hölkkä-liivi koostuu ryhtiä tukevasta liivistä, sekä kyynärpannoista ja vastuskuminauhoista, jotka antavat elastisen vastuksen käsiesi liikkeille kävellessä tai juostessa. Liiviä voit käyttää ryhtiliivinä arjessa tai tehostamaan lenkkejä. Tuote on suunniteltu ja valmistettu Suomessa. Käyttäjien kokemuksia

KUNTOILIJA

Tiesitkö, että monelle lenkkeilijälle on tyypillistä hartioiden jännittäminen ja käsien vähäinen käyttö? Kaipaako ryhtisi tukea ja ylävartalosi lisää liikettä?

Peruslenkillä työtä tekee enimmäkseen vain alakroppasi, mutta Hölkkä-liivilenkillä harjoittelu kohdistuu myös ylävartalosi lihaksiin. Ylävartalon lihasten aktivoituessa ylä- ja alavartalosi rytmi tahdistuu ja saumaton liikevirtaus aktivoi myös keskivartalosi lihaksia.

Liivi antaa tukea ryhtiisi ja ohjaa kätesi mukaan tehokkaaseen liikkeeseen. Asentosi pysyy hyvänä koko lenkin ajan ja käsien liike vauhdittaa menoasi – et vain voi mennä hiljaa!

PÄÄTE- / TOIMISTOTYÖNTEKIJÄ

Ovatko hartiasi jumissa? Aiheuttaako niskasi kireys väsymystä, päänsärkyä ja liikunnan välttelyä?

Niska-hartiaseudun kireystilat ovat yleisiä ja vaivaavat yli kolmasosaa työikäisistä ihmisistä. Akuuttiin niskakipuun hoitosuositus on aktiivisuus.

Käyttämällä Hölkkä-liiviä lenkkeillessäsi, niska- ja hartiaseutusi lihakset sekä keskivartalosi syvät lihakset aktivoituvat. Tällöin verenkierto ja aineenvaihdunta lihaksissa lisääntyy ja kireystilat alkavat avautumaan. Liivi tukee selkäsi luonnollista asentoa ja ryhtiä, jolloin hengityslihaksistosi pääsee toimimaan vapaammin. Liiviä voit käyttää myös ilman vastusominaisuutta esimerkiksi parantamaan istuma- tai seisomaryhtiä työpaikallasi, kotonasi tai vaikkapa opiskellessasi.

LIIVIN KÄYTTÖÖNOTTO

Kerran oikeisiin mittoihin säädetty liivi on käyttövalmis kaikille lenkeille. Katso ohjevideo

HÖLKKÄ TREENIVIDEOT

Fysioterapeutin vinkkejä monipuolisempaan harjoitteluun : fysioterapeutti Pian treenivinkit

Hölkkä Power Walking on tehokasta ja mukaansatempaavaa kuntokävelyä: osa 1  osa 2

NÄITÄ LIHAKSIA AKTIVOIT JA VAHVISTAT HÖLKKÄLIIVIÄ KÄYTETTÄESSÄSI

Varalan urheiluopiston tutkimuksen tuloksia Hölkkä-liivin käytön vaikutuksista 9/2019

Hölkkäliivin käyttäminen lisäsi ylävartalon lihasten työskentelyä kävelyn, hölkän sekä juoksun aikana. Hölkkäliivin käyttäminen lisäsi myös alaraajojen lihasaktiivisuutta. Tämä saattaa johtua voimakkaammasta ylävartalon hyödyntämisestä, jolloin myös alaraajojen työskentely tehostuu, mikä puolestaan näkyy suurempina iskuvoimina ja painopisteen nousukorkeuksina askelkontaktien aikana Hölkkäliiviä käytettäessä. Suurempi ylä- ja alavartalon lihastyö näkyy vastaavasti edelleen mitattuina hapen- ja energiankulutuksen arvoina, jotka kasvoivat Hölkkäliiviä käytettäessä.

Vinojen vatsalihasten lihasaktiivisuus oli kävellessä 40,0% ja juostaessa 64,7 % suurempaa Hölkkäliivin kanssa verrattuna samoihin kuormiin ilman Hölkkäliiviä.

Olkalihaksen etuosan lihasaktiivisuus oli suurempaa kävelyn sekä hölkän aikana käytettäessä Hölkkäliiviä. Kävelyn aikana lihasaktiivisuus oli 37,5 % ja hölkän aikana 9,8 % suurempaa käytettäessä Hölkkäliiviä.

Molempien alaraajojen nelipäisen reisilihaksen sekä hamstring-lihasten summattu sähköinen lihasaktiivisuus. Lihasaktiivisuus oli alaraajoissa suurempaa kaikilla kuormilla Hölkkäliiviä käytettäessä. Lihasaktiivisuus oli kävellessä 4,4 %, hölkätessä 8,2 % ja juostaessa 17,5 % suurempaa kuin samoilla kuormilla ilman Hölkkäliiviä.


Valikko