Hölkkä-liivi

Kotimainen Hölkkä-treeniliivi lisää liikettä koko vartaloon

Suomessa suunniteltu ja valmistettu Hölkkä-treeniliivi koostuu ryhtiä tukevasta liivistä, kyynärpannoista ja vastuskuminauhoista. Se on helppo pukea päälle eikä se häiritse liikunnan aikana. Vartalonmukaisen mallinsa ansiosta se on luonteva osa muuta lenkkeilyvaatetusta.

Treeniiivin lihaksia voimistava vaikutus tulee vastuskuminauhoista, jotka antavat elastisen vastuksen käsiesi liikkeille liikunnan aikana. Treeniliiviä voi käyttää myös ilman vastusominaisuutta, jos haluat esimerkiksi parantaa istuma- tai seisomaryhtiä työpaikalla, kotona tai vaikkapa opiskelun aikana.

Liikuntaa koko keholle

Monelle lenkkeilijälle on tyypillistä hartioiden jännittäminen ja käsien vähäinen käyttö lenkin aikana.

Hölkkä-treeniliivilenkillä harjoittelu kohdistuu alavartalon lisäksi myös ylävartalon lihaksiin. Näin ylä- ja alavartalon rytmi tahdistuu ja saumaton liikevirtaus aktivoi myös keskivartalon lihaksia. Treeniliivi tukee myös selkäsi luonnollista asentoa ja ryhtiä, jolloin hengityslihaksisto pääsee toimimaan vapaammin.

Eroon niska- ja hartiajumeista

Niska-hartiaseudun kireystilat ovat yleisiä ja vaivaavat yli kolmasosaa työikäisistä ihmisistä. Hartiajumit ja niskan kireys aiheuttavat väsymystä, päänsärkyä ja liikunnan välttelyä.

Treeniliivin käyttäminen liikunnan aikana auttaa aktivoimaan niska- ja hartiaseutusi lihakset sekä keskivartalosi syvät lihakset. Tällöin verenkierto ja aineenvaihdunta lihaksissa lisääntyvät ja kireystilat alkavat helpottaa.

Voit käyttää treeniliiviä myös ryhdin tukena arjessa.

VINKKEJÄ TREENILIIVIN KÄYTTÖÖN

HÖLKKÄ-TREENILIIVIN KÄYTTÄMINEN AKTIVOI JA VAHVISTAA MONIPUOLISESTI KOKO VARTALON LIHAKSIA

Varalan urheiluopistolla tehdyn tutkimuksen (2019) mukaan Hölkkä-treeniliivin käytöllä on monenlaisia liikuntaa tehostavia vaikutuksia:

  • ylävartalon lihasten työskentely kasvoi kävellessä 4,4 %, hölkätessä 8,2 % ja juostaessa 17,5 %
  • alaraajojen lihasaktiivisuus lisääntyi
  • vinojen vatsalihasten aktiivisuus kasvoi kävellessä 40,0 % ja juostaessa 64,7 %
  • olkalihaksen etuosan lihasaktiivisuus kasvoi kävellessä 37,5 %
  • hapen- ja energiankulutus kasvoivat.
Valikko