Fysio Training by Hölkkä

Treeniliivillä kivut ja jumit kuriin

Niska-hartiakivut on yleinen ongelma, joka vaivaa monia meistä. Usein kipujen taustalla on heikot ylävartalon lihakset ja lihaskireydet. Niskan ollessa kipeä tulisi lähteä liikkeelle ja lisätä siten verenkiertoa ja hapensaantia kyseisellä kipualueella.

Liikettä ja lihastyötä pehmeästi ja joustavasti

Säännöllinen lihaskunto- ja liikkuvuusharjoittelu ovat avainasemassa niska-hartiaseudun terveyden ylläpitämisessä. Sauvakävely tai perinteinen hiihto ovat ehkä lähimmät liikuntamenetelmät, joihin Hölkkä treeniliivin käyttöä voisi verrata. Joustavien vastuskuminauhojen ansiosta treeniliivillä sinun on kuitenkin pehmoisempi ja miellyttävämpi harjoitella etenkin, jos sinulla on tärähdysherkkää kipua niska-hartiaseudulla tai käsien nivelissä. Treeniliiviä käyttämällä niska-hartaiseudullasi lihastyö lisääntyy automaattisesti ja lihasten verenkierto ja hapensaanti paranee, jolloin kireystilat alkavat helpottaa. Treeniliivillä aktivoit tehokkaasti myös keskivartalosi lihaksia, joilla vahvistat hyvän ja ryhdikkään asennon kannattelua.

Fysio-harjoittelussa alkuun päästäksesi katso oheinen video, jolla fysioterapeutti Pia Nykänen näyttää helpon ja tehokkaan Fysio-treenin. Tämän 30min treenin voit tehdä vaikka joka päivä!

Voit käyttää treeniliiviä myös kuntoutumisen apuvälineenä esim. tapaturman tai leikkauksen jälkeen. Keskustele näissä tilanteissa aina ennen käytön aloittamista sinua hoitavan lääkärin tai fysioterapeutin kanssa.

Tilaa Treeniliivi

Matka kohti kivutonta niska-hartiaseutua ja parempaa hyvinvointia

Tiina Pettersson otti haasteen vastaan ja aloitti 5.9.2022 Hölkkä treeniliivin avulla matkansa kohti parempaa hyvinvointia, kuntoa sekä kivutonta niska- ja hartiaseutua. Tiina onnistui saavuttamaan upean tuloksen! Hän osoitti itselleen ja muille, että on motivoitunut saavuttamaan tavoitteensa, eikä antanut periksi. 

Matkan vaiheista voit lukea lisää Tiinan kirjoittamassa Ihanan Inkerin blogissa.

”Kahdeksan viikkoa, silkkaa iloa ja melkein kuusi kiloa. Senttejä suli vyötäröltä ja lanteilta yhteensä 25 eli yksi neljäsosa metristä. Ryhti parani ja niskajumit helpotti. Krooninen kipujomotus on poissa. Pärjään ilman särkylääkkeitä!” – Tiina Pettersson

Haluaisitko sinä ottaa haasteen vastaan? Kerro lyhyesti, mikä voisi olla sinun tavoitteesi, esim: vyötärön kavennus, niskakipujen karkoitus, parempi kunto, liikuntamotivaation löytäminen. Laadimme sinulle oman 8 viikon suunnitelman täysin veloituksetta, kuljemme matkassasi mukana ja kannustamme starttiasi jopa pienellä bonuksella. Ota yhteyttä: info(at)holkka.fi

Tapaturman jälkeen lempeästi liikkeelle

Päivin ratsastustapaturmasta aiheutuneita vaurioita oltiin hoidettu kaksi kuukautta kovakaulurilla. Hoidon jäljiltä Päivillä oli monenlaisia niska-hartiaseudun ongelmia. Kuntoutumisen apuvälineeksi Päivi sai Hölkkä treeniliivin. Äänitteiltä voit kuunnella Päivin edistysakeleita matkan varrelta.

Osa 1 (3.59min)

Osa 3 (5.00min)

Osa 2 (3.39min)

Kävelystä teho­­kävelyksi

Ylävartalo jäykkänä köpöttely on yleinen ongelma kuormittaen niveliä ja aiheuttaen selkäkipuja. Treeniliivi aktivoi tehokkaasti keskivartalon lihaksia tehostaen kävelyä.

Tutustu ja opi lisää

Walking Training by Hölkkä

Juokseminen on nyt koko vartalon harjoitus­­muoto

Treeniliivin avulla juokseminen muuttuu koko koko kehon harjoitusmuodoksi. Aktiivisessa juoksussa koko vartalo työskentelee ja jokainen käden heilahdus lähtee vartalon keskilinjasta. Treeniliivi tehostaa rytmiä ja aktivoi koko vartalon lihaksistoa.

Tutustu ja opi lisää

Running Training by Hölkkä

Harjoita useaa fyysisen kunnon osa-aluetta

Power-treenin avulla pystyt kehittämään lihaskuntoa, kehonhallintaa, tasapainoa, koordinaatiota, liikkuvuutta ja kestävyyttä.

Tutustu ja opi lisää

Power Training by Hölkkä

Nosta sykkeesi ja kehitä kuntoa

Cardio on kuntoliikuntamuoto, joka kehittää peruskestävyyttä, parantaa hapenottokykyä ja vahvistaa verenkiertoelimistön toimintaa.

Tutustu ja opi lisää

Cardio Training by Hölkkä