Fysio Training by Hölkkä

Treeniliivillä kivut ja jumit kuriin

Niska-hartiakivut on yleinen ongelma, joka vaivaa monia meistä. Usein kipujen taustalla on heikot ylävartalon lihakset ja lihaskireydet. Niskan ollessa kipeä tulisi lähteä liikkeelle ja lisätä siten verenkiertoa ja hapensaantia kyseisellä kipualueella.

Liikettä ja lihastyötä pehmeästi ja joustavasti

Taikatemppuja kipujen poistamiseksi ei ole. Hieronta voi auttaa hetken, kipulääke armahtaa yön ajaksi, mutta pysyvän lopputuloksen voit taata vain omalla aktiivisuudellasi. Säännöllinen lihaskunnon ja liikkuvuuden ylläpitäminen on avainasemassa. Sauvakävely on ehkä lähin, mihin treeniliivin käyttöä voisi verrata. Joustavien vastusnauhojen ansiosta treeniliiviä sinun on kuitenkin pehmoisempi ja miellyttävämpi käyttää etenkin, jos sinulla on kipuja niska-hartiaseudulla tai käsien nivelissä. Treeniliiviä käyttämällä niska-hartaiseudullasi lihastyö lisääntyy ja lihasten verenkierto ja hapensaanti paranee, jolloin kireystilat alkavat helpottaa. Treeniliivillä aktivoit tehokkaasti myös keskivartalosi lihaksia ja vahvistat hyvän ja ryhdikkään asennon kannattelua.

Voit käyttää treeniliiviä myös kuntoutumisen apuvälineenä esim. tapaturman tai leikkauksen jälkeen. Keskustele aina ennen käytön aloittamista sinua hoitavan lääkärin tai fysioterapeutin kanssa.

Fysio-harjoittelussa alkuun päästäksesi keskity liikkeeseen ja asentoon:

  • Olkapäät alhaalla
  • Vartalon paino lantion päällä hyvässä ryhdissä
  • Kävellessä kädet liikkuvat läheltä vartaloa
  • Lavat ohjaavat käsien liikettä
  • Hartia ja lantio kiertyvät luonnollisesti vastakkaisiin suuntiin
  • Askel rullaa pehmeästi kantapään kautta aina varvastyöntöön asti

Tilaa Treeniliivi

Matka kohti kivutonta niska-hartiaseutua ja parempaa hyvinvointia

Ihana Inkeri alias Tiina Pettersson otti haasteen vastaan ja aloitti 5.9.2022 Hölkkä treeniliivin avulla matkansa kohti parempaa hyvinvointia, kuntoa sekä kivutonta niska- ja hartiaseutua. Blogissa pääset seuraamaan reaaliajassa, kuinka hänen matkansa etenee. Kiitos, että saamme kulkea matkassa mukana!

Tapaturman jälkeen lempeästi liikkeelle

Päivin ratsastustapaturmasta aiheutuneita vaurioita oltiin hoidettu kaksi kuukautta kovakaulurilla. Hoidon jäljiltä Päivillä oli monenlaisia niska-hartiaseudun ongelmia. Kuntoutumisen apuvälineeksi Päivi sai Hölkkä treeniliivin. Äänitteiltä voit kuunnella Päivin edistysakeleita matkan varrelta.

Osa 1 (3.59min)

Osa 3 (5.00min)

Osa 2 (3.39min)

Kävelystä teho­­kävelyksi

Ylävartalo jäykkänä köpöttely on yleinen ongelma kuormittaen niveliä ja aiheuttaen selkäkipuja. Treeniliivi aktivoi tehokkaasti keskivartalon lihaksia tehostaen kävelyä.

Tutustu ja opi lisää

Walking Training by Hölkkä

Juokseminen on nyt koko vartalon harjoitus­­muoto

Treeniliivin avulla juokseminen muuttuu koko koko kehon harjoitusmuodoksi. Aktiivisessa juoksussa koko vartalo työskentelee ja jokainen käden heilahdus lähtee vartalon keskilinjasta. Treeniliivi tehostaa rytmiä ja aktivoi koko vartalon lihaksistoa.

Tutustu ja opi lisää

Running Training by Hölkkä

Harjoita useaa fyysisen kunnon osa-aluetta

Power-treenin avulla pystyt kehittämään lihaskuntoa, kehonhallintaa, tasapainoa, koordinaatiota, liikkuvuutta ja kestävyyttä.

Tutustu ja opi lisää

Power Training by Hölkkä

Nosta sykkeesi ja kehitä kuntoa

Cardio on kuntoliikuntamuoto, joka kehittää peruskestävyyttä, parantaa hapenottokykyä ja vahvistaa verenkiertoelimistön toimintaa.

Tutustu ja opi lisää

Cardio Training by Hölkkä