Cardio Training by Hölkkä

Treeniliivillä lisää sykettä

Sykettä nostavalla kestävyyskuntoharjoittelulla, eli cardio-harjoittelulla, on merkittäviä terveydellisiä vaikutuksia erityisesti verenkierto- ja hengityselimistön kuntoon. Se kasvattaa sydämen pumppaustehoa, parantaa hapenottokykyä ja polttaa tehokkaasti rasvaa. Sykkeennousu on tehokkainta, kun harjoitus kohdistuu kehon suurimpiin lihasryhmiin, jotka sijaitsevat jaloissa ja keskivartalossa. Treeniliivi aktivoi tehokkaasti juurikin keskivartalon isoja lihaksia, jopa +60%, ja lisää näin cardioharjoiteluun toivottua sykettä.

Painonpudotukseen vauhtia

Hyvää cardio treeniä ovat pitkät kävely-, hölkkä- tai juoksulenkit 3 – 5 kertaa viikossa. Treenin tulisi kestää yhtäjaksoisesti yli 30 min syketasolla 60-70% maksimisykkeestä. Syketason arviointiin voit käyttää muistisääntöä PPP, eli syke on oikealla alueella, kun pystyt puhumaan puuskuttamatta. Aloita cardio-harjoittelu omaan kuntotasoosi sopivalla sykkeellä ja lisää vähitellen tehoa kuntotasosi noustessa.

Cardio-harjoittelussa alkuun päästäksesi keskity asentoon ja liikkeeseen:

  • Olkapäät alhaalla, katse eteenpäin ja keskivartalossa hyvä tuki
  • Vartalon paino lantion päällä
  • Kädet liikkuvat läheltä vartaloa (tehokävellessä ja juostessa kyynärtaipeet 90 asteen kulmassa)
  • Lavat ohjaavat käsien liikettä suoraan eteen ja taaksepäin

Tilaa Treeniliivi

Kävelystä teho­­kävelyksi

Ylävartalo jäykkänä köpöttely on yleinen ongelma kuormittaen niveliä ja aiheuttaen selkäkipuja. Treeniliivi aktivoi tehokkaasti keskivartalon lihaksia tehostaen kävelyä.

Tutustu ja opi lisää

Walking Training by Hölkkä

Juokseminen on nyt koko vartalon harjoitus­­muoto

Treeniliivin avulla juokseminen muuttuu koko koko kehon harjoitusmuodoksi. Aktiivisessa juoksussa koko vartalo työskentelee ja jokainen käden heilahdus lähtee vartalon keskilinjasta. Treeniliivi tehostaa rytmiä ja aktivoi koko vartalon lihaksistoa.

Tutustu ja opi lisää

Running Training by Hölkkä

Ylävartalo kipujen ja kuntou­tuksen kulmakivi

Fysioterapeutit pitävät treeniliiviä hyvänä kuntoutusvälineenä. Säännöllinen treeniliivin käyttäminen myös ennaltaehkäisee ja hoitaa niska-hartiajumeja.

Tutustu ja opi lisää

Fysio Training by Hölkkä

Harjoita useaa fyysisen kunnon osa-aluetta

Power-treenin avulla pystyt kehittämään lihaskuntoa, kehonhallintaa, tasapainoa, koordinaatiota, liikkuvuutta ja kestävyyttä.

Tutustu ja opi lisää

Power Training by Hölkkä